تلفن سازمانی در واقع یک سیستم جامع و یکپارچه تلفنی است که می‌تواند ارتباط تلفنی یک مجموعه کوچک تا یک سازمان بزرگ را به صورت هوشمند و با کمترین هزینه برقرار کند. سیستم تلفن سازمانی نسل جدید ارتباطات تلفنی شرکت‌ها و سازمان‌هاست که در واقع مجموعه ای متشکل از خط تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ابری است. مشترکین این سرویس می­توانند با خرید یک شماره تلفن، چندین کانال (به­ صورت همزمان از طریق همان شماره، تماس­های ورودی و خروجی متعدد) برقرار نمایند و مبتنی بر نیازهای درون سازمانی، شماره تلفن داخلی مدنظر را به واحدهای زیرمجموعه خود اختصاص دهند.

Sip Trunk :
سیپ ترانک سرویس تلفنی است که امکان ارسال و دریافت تماس‌های هم‌زمان در یک شبکه با استفاده از IP را ممکن می‌سازد. SIP Trunk  بین دو مرکز تلفن اتفاق می‌افتد. در واقع سیپ ترانک (SIP Trunk) ارتباطی با ظرفیت بیش از یک تماس هم‌زمان بین سرور VoIP مشترک و سوییچ‌های ارائه‌دهنده‌ سرویس است.